کت و شلوار داماد – ۹ نکته که باید هنگام خرید کت و شلوار دامادی به آن ها توجه کرد

کت و شلوار داماد – در مقالات اخیر سایت تشریفات تالارنامه، ما تقریبا به معرفی ایده هایی در ارتباط با عروس خانم ها پرداختیم. ولی این دفعه می خواهیم به آقا دامادها بیشتر توجه کنیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکته هایی که برای خرید کت و شلوار دامادی لازم است بپردازیم. اگر مهمان سایت تالارنامه بوده اید برای بار هزارم تکرار و تاکید می کنم که تیم تشریفات تالارنامه فقط و فقط به دنبال ارائه بهترین ایده ها و راهکارها در حوزه تشریفات عروسی است. در صورتیکه به سایر قسمت های تالارنامه سری بزنید متوجه صحت حرفهای بنده خواهید شد.

در هر صورت در این مقاله ما به بررسی چند نکته مهم که هنگام خرید کت و شلوار عروسی باید به آنها دقت کرد خواهیم پرداخت و از شما تقاضا می کنیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید و در پایان با نظرات خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری بفرمایید.

همچنین تیم پشتیبانی تالارنامه، دفترچه ای را برای شما طراحی کرده اند که کارهای لازم برای یک مراسم عروسی را برای شما به خوبی آماده کرده است. می توانید در زیر آن را دانلود کنید و سپس پرینت کرده و استفاده نمائید.

دانلود دفترچه راهنمای عروسی

کت و شلوار مردانه اسپرت

حتی اگر شما شخصی نیستید که زیاد اهل خرید و پوشیدن لباس های متنوع است، انتخاب و خرید و پوشیدن کت و شلوار برای عروسیتان می تواند یک تجربه فوق العاده باشد ( دامادهایی که این تجربه را دارند متوجه عرض بنده می شوند ). حتی شما با تصور کردن پوشیدن کت و شلوار حس خوبی بهتان دست می دهد. خودتان را در لباس روز عروسیتان تصور کنید. تصور بفرمایید که کت و شلوار شیکی پوشیده اید و کنار عروس خانم خوشبختتان ایستاده اید. باور کنید تصورش هم بسیار خوشایند و هیجان انگیز به نظر می رسد.

مخاطبان این مقاله آقایان هستند، آقایانی که یا داماد هستند و  یا دارند به سلامتی داماد می شوند. اجازه بدهید فقط یک سوال از شما بپرسم و بعد از آن شروع به مطرح کردن چند نکته کلیدی در انتخاب کت و شلوار دامادی کنیم.

شما خودتان هم می دانید که با پوشیدن کت و شلوار روز عروسیتان حس خوبی به شما دست می دهد ولی بالاغیرتا آیا هر مردی نمی خواهد یک بار حداقل برای یک بار از لحاظ ظاهری جیمز باند بودن را در زندگی تجربه کند؟ (خدایی می خواهیم)

برای اینکه روز عروسیتان یک شخصیت عالی و جنتلمن داشته باشید و یک کت و شلوار شیک به تنتان کنید یک سری قانون را اجبارا باید رعایت کنیم.

قوانین کلیدی انتخاب کت و شلوار دامادی:

قانون شماره ۱: حواتان به عروس خانم باشد!

شما باید حواستان علاوه بر خودتان به عروستان هم باشد. شما آزاد هستید که طبق میل و سلیقه خود عمل کنید ولی اصلا جالب به نظر نمیرسد که عروس و لباس عروس را در نظر نگیرید. شما و عروستان چه مدل عروسی را می پسندید؟ برای چه سبک عروسی برنامه ریزی کرده اید؟ آیا مراسم شما یک مراسم رسمی است که در یک سالن بزرگ رقص برگزار می شود؟ یا یک مراسم ساده با صرف نهار است؟

از یک چیز مطمئنم، اینکه یک تفاوت بین شما و عروستان وجود دارد. شما و اکثر دامادهای محترم به محیط اطرافتان چندان توجه نمی کنید و همین که شیک باشید براتان کافی است. ولی از سوی دیگر عروس خانم ها برایشان خیلی چیزها مهم است و مهمتر اینکه در چه محیطی قرار دارند برایشان مهم است.

قبل از اینکه بخواهید کت و شلوار بخرید ببینید در چه مکانی قصد برگزاری مراسم خود را دارید و عروس شما چه لباسی برای خود در نظر گرفته است؟ شما لاجرم باید برای پوشیدن کت و شلوار خود مطیع همسرتان باشید.

اگر عروس شما یک لباس کوتاه انتخاب میکند که دارای استایل به خصوصی است، کت و شلواری که شما انتخاب می کنید باید منعکس کننده لباس عروستان باشد. به عبارت ساده تر شما نمی توانید یک لباس رسمی و مشکی به خود بپوشانید زیرا با این کار نگاه و توجه را از او دور کرده اید (نکنین این کارو). شما باید عروس خود را کامل کنید نه اینکه او را از نگاه ها پنهان کنید.

کت و شلوار داماد - خرید کت و شلوار دامادی

قانون شماره ۲: با رعایت قانون یک مطمئن شوید که خودتان هم بینظیر به نظر می رسید

یک قانون نانوشته در مورد پوشش در مراسم عروسی وجود دارد:”هیچ کس نباید لباسی به زیبایی عروس داشته باشد، عروس باید بیشتر از همه در چشم باشد”

همه یک جورهایی این قانون را قبول دارند ولی داماد باید سعی کند در حالی که شانسی برای نفر اول بودن را ندارد، دست کم شخص شماره دو از نظر لباس و پوشش در مراسم خود باشد.

کت و شلوار داماد - خرید کت و شلوار دامادی

قانون شماره ۳: تا جایی که می توانید کت و شلوار مناسب را بخرید

در صورتیکه دست و بالا شما اندکی تنگ است، چندین انتخاب پیش روی شما است. ممکن است یک دست کت و شلوار تر و تمیز در کمد لباسهایتان داشته باشید که کمتر آن را پوشیده باشید. در هر صورت اصلا ایرادی ندارد که آن را یک بار دیگر به صورت اختصاصی بپوشید. اما از آنجایی که عروس خانم ها بیشتر اوقات لباس مناسب خود را هر طور که شده تهیه می کنند شما هم ناچارا مجبورید یک دست کت و شلوار مناسب با آن را گیر بیاورید.

اگر فکر می کنید که کت و شلوار خود را یک بار بیشتر نخواهید پوشید می توانید یک نمونه مناسب از آن را اجاره کنید (اصلا هم سخت نگیرید هیچ ایرادی هم نداره) ولی اگر بدتان نمی اید که چند باری آن را بپوشید سعی کنید یک دست بخرید فکر می کنم ارزشش را داشته باشد که مقداری پول در این مورد خرج کنید.

کت و شلوار داماد - خرید کت و شلوار دامادی

قانون شماره ۴: در اضافه کردن طرح ها و آپشن های جانبی به کت و شلوار خود سخت گیر نباشید.

اضاافه کردن یک جیب ساده و مربعی یک راه خوب برای زیبا تر جلوه دادن کت شما محسوب می شود. فقط مطمئن شوید که با اضافه کردن این آپشن های جدید زیبایی کلی کت و شلوار شما به خطر نمی افتد. در ایده آل ترین حالت ممکن شما باید دستبندها، رنجیرها و گردنبندها را غلاف کنید. حتی اگر ساعت دارید ولی ظاهر جالب ندارد از آن استفاده نکنید. توصیه می کنم که یک ساعت جیبی کوچک و شیک را در جیب کت خود داشته باشید. اگر خیلی اصرار دارید که از دستبند استفاه کنید می توانید از یک دستبند نازک نقره ای یا طلایی استفاده کنید. در هر صورت پا را خیلی در این مورد فراتر نگذارید.

کت و شلوار داماد - خرید کت و شلوار دامادی

قانون شماره ۵: یک خیاط خوب پیدا کنید

اگر واقعا قصد دارید که یک مدل خوب از کت و شلوار را بپوشید ولی توانایی خرید آنچنانی ندارید سعی کنید از یک خیاط کمک بگیرید. پیشنهاد می کنم بصورت اختصاصی دوخت کت و شلوار خود را به دست یک خیاط حاذق واگذار کنید. با اینکار چیزی که مدنظرتان است را بدست خواهید آورد.

شما بهتر از من می دانید که این روزها برندها پدر همه را درآورده اند و بابت خرید هر چیز مارکداری باید پول مارک را جدا بپردازیم. شما با انتخاب یک مدل کت و شلوار خوش طرح و رنگ به عنوان ایده و با صرف هزینه کمتر از یک خیاط بخواهید آن را برای شما بدوزد. هر طرح اضافی هم که مد نظرتان باشد را بگویید تا به صورت اختصاصی تر برایتان بدوزد.

 

قانون شماره ۶: با دقت کمربند خود را انتخاب کنید

سر تا پای شما در لباس دامادیتان باید با هم ست و هماهنگ باشد. کمربندی که انتخاب کرده اید حتما و حتما باید با کفش شما هماهنگ و ست باشد. خیلی خیلی مهم است که هم کمربند و هم کفش شما دقیقا از یک جنس باشند یا حداقل خیلی شبیه به هم باشند.

برای مثال بیشتر دامادها از کفش براق و خیره کننده استفاده می کنند پس خیلی مهم است که کمربند هم براق به نظر برسد. زمانی هم که استایل کلی کت و شلوار داماد تیره است مثلا مشکی است، بهتر آن است که کمربند کمی باریک تر از حالت معمول باشد.

قانون شماره ۷: دکمه های کت داماد

ببینید کت ها تعدادی دکمه دارند. توصیه ما این است که تعداد دکمه هایی که کت دارد بیشتر از یکی دوتا نباشد. به صورت خاص تر سعی کنید دکمه ها بیشتر از دوتا نباشد. وقتی دکمه ها بیشتر از دو عدد باشند پیراهنی که داماد پوشیده است خیلی بیشتر از کتش به چشم می اید. هر چند که اگر داماد از لحاظ جسمی هیکلی به نظر برسد پیشنهاد ما فقط یک دکمه است.

در حالت ایستاده و نشسته دکمه ها خیلی به کمک شما می ایند، وقتی می نشینید دکمه ها را برای راحتی بیشتر باز خواهید کرد زمانی که دکمه های کت شما کمتر باشد باز و بسته کردن آن ها هم آسانتر خواهد بود.

کت و شلوار داماد - خرید کت و شلوار دامادی

قانون شماره ۸: لطفا خط خطی نباشید

ما پیشنهاد می کنیم تا جایی که امکان دارد از کت و شلوار ساده منتهی شیک استفاده کنید. ولی در صورتیکه تمایل دارید از کت و شلوار راه راه استفاده کنید، این نکته را در نظر بگیرید که خطوط باید تا آنجا که ممکن است باریک باشند. کت و شلوار راه راه با خطوط پر رنگ و پهن شخصیت شما را زیر سوال خواهد برد. در کل تاکید ما روی ساده تر بودن کت و شلوارها است. شما می توانید از کت و شلوار سورمه ای ساده استفادهد کنید.

قانون شماره ۹: سایز کت و شلوار

این یک بحث تخصصی است و جا برای بحث و برسی زیاد دارد. ولی تنها چیزی که شایان ذکر است این است که لباس شما باید دقیقا سایز خودتان باشد. نه کوچکتر و نه بزرگتر. به فکر آینده ها نباشید. شما قرار نیست تا روز عروسی ده کیلو چاق یا لاغر شوید و نه قصد دارید که کت و شلوار را برای ده سال بعد بدوزید. ببینید روز عروسی دقیقا چه سایزی هستید و متناسب با همان روز یک دست کت و شلوار خوب و مناسب تهیه کنید.

کت و شلوار داماد - خرید کت و شلوار دامادی

کفش دامادی

کفش داماد، نیز یکی از قوانین کت و شلوار می باشد. شما باید حتما کت و شلوار و کفش خود را به خوبی ست کرده و یک شکل انتخاب نمائید. از پوشیدن کفش اسپرت جدا خودداری کنید. در مقاله ای نکاتی برای ست کردن لباس در مردان را به طور مختصر بیان کرده ایم که امیدواریم به کار آقا دامادهای عزیز بیاید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *