کفش عروس – کفش عروسی – ۸ نکته مهم که هنگام خرید کفش عروس باید به آنها توجه کرد

چه کفش عروسی مناسب است؟

نکته هایی که باید حین خرید کفش عروس به آن ها توجه کرد:

۱- کفش عروس – به دنبال راحتی کفش عروسیتان باشید

قبل از هرچیزی راحتی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته شماره یک، راحتی با کفشی است که برای خود انتخاب کرده اید و فعلا تنها چیزی که خیلی مهم است همین راحتی شما است. شما کل روز عروسی خود را با کفش عروسیتان سپری می کنید. تصور کنید مدت زمانی که کفش پوشیده اید احساس درد می کنید و در آخر پاهای شما تاول می زند آن هم درست روز عروسیتان که سرشار از خوشحالی و خوشبختی است. این قضیه دردناک به نظر نمیرسد؟

علاوه بر این ها شما قرار است روز عروسیتان برقصید. وقتی راحت نباشید چطور می توانید برقصید؟ البته این قضیه را هم انکار نمی کنیم که بسیاری از کفش های عروسی از استانداردهای خوبی برخوردار هستند و ما توصیه می کنیم قبل از هر چیزی راحتی پاهای خود را در نظر بگیرید. چه سودی دارد کفشهای شما شیک ترین باشد ولی روز عروسیتان نتوانید با آنها درست برقصید؟

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

۲- کفش عروسی – کیفیت کفشهای شما بسیار مهم است.

و این هم دومین اصل مهم در انتخاب کفش عروسی مناسب شما.کیفیت و راحتی دست در دست هم دارند و یک جورایی مکمل هم محسوب میشوند.وقتی روی یک جفت کفش با کیفیت و خوب سرمایه گذاری میکنید،قطعا احساس راحتی هم تجربه میکنید.کفش های عروسی با کیفیت طوری طراحی شده اند که برای چندین ساعت متوالی و حتی طولانی تر حس خوشایندی را به عروس میدهند و این یعنی همان کیفیتی که عرض کردم.

در هر صورت باید یک فرقی بین کفش های عروسی با کفش های معمولی دیگر وجود داشته باشد.کفش های با کیفیت خوب ،از مواد طبیعی و نرم ساخته میشوند که این امر احساس راحتی بیشتری به شما در هنگام پوشیدن کفش مورد علاقتان می دهد.

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

۳- کفش عروس – ارتفاع پاشنه کفش عروس

بطور دقیق هیچ قانونی در رابطه با ارتفاع پاشنه وجود ندارد و تنها چیزی که حائز اهمیت است، راحتی شما با ارتفاع پاشنه کفش است. اینکه واقعا چه ارتفاع پاشنه ای برای شما راحت تر است و با آن اذیت نمی شوید را تنها خودتان می دانید. اگر شخص شما بطور معمول هر روز برای پیاده روی از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنید، به احتمال زیاد برای روز عروسی خود نیز می توانید از کفشی که پاشنه مشابه کفش معمولیتان را دارد براحتی استفاده کنید و در سوی دیگر اگر هر روزتان را با کفش های پاشنه تخت و معمولی سپری می کنید و با کفش پاشنه بلند مشکل دارید قضیه کمی متفاوت است.

اصلا منطقی به نظر نمی رسد که در روز عروسی شما کفشی بپوشید که ۱۰ سانتی متر یا بیشتر پاشنه داشته باشد. شما می توانید از کفش های عروسی تخت ولی شیک و زیبا استفاده کنید ( یادتان نرود که مهم راحتی پای شما است، لزومی ندارد وقتی با پاشنه اذیت می شوید از کفش پاشنه بلند، آن هم با ارتفاع زیاد استفاده کنید).

اگر اصرار دارید یا علاقمند هستید که از کفش عروس پاشنه بلند استفاده کنید، از کفش با پاشنه کوتاه تر استفاده کنید یا حتی میتوانید ارتفاع پاشنه خود را بالا در نظر بگیرید منتهی توجه داشته باشید که در این صورت بهتر است پاشنه کفش پهن باشد تا حس راحتی که خدمتتان عرض کردم را تجربه کنید.

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

۴- کفش عروس – استایل کفش عروس شما

استایل شخصی خودتان و همچنین استایل لباس عروسیتان ممکن است شبیه به هم نباشد و اندکی تفاوت بینشان باشد. در این صورت کفش شما این فرصت را دارد که شخصیت واقعی شما را نشان دهد. در هر صورت کفش پوشیدن استایل شخصیتی افراد را نیز به ما نشان می دهد، اما در مورد روز عروسی چون عروس و داماد بیشتر از هر کس دیگری در کانون توجه مهمانان قرار دارند، پوششان مستقیما شخصیت آن ها را منعکس می کند.

بسیاری از لباس عروس ها پاها و حتی انگشتان پا را می پوشاند، بنابر این کفش هایی که انتخاب می کنید لزوما نباید با لباس عروس شما مطابقت داده شود ( همون ست کردن ). ولی وقتی کسی کفش شما را حتی نمی تواند ببیند باید از چه چیزی ترس داشته باشید؟ به همین دلیل است که بسیاری از عروس خانم ها ترجیح می دهند از بوت های زیبا یا یک جفت کفش شیک آبی استفاده کنند. بطور خلاصه هر چیزی که شما انتخاب می کنید و می پوشید فرصتی برای نشان دادن سلیقه و استایل شخصیتی خودتان  است.

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

۵- کفش عروس – رنگ کفش عروسی شما

چه کسی می گوید که رنگ کفش شما باید حتما و حتما عاجی و سفید رنگ باشد؟ در عروسی های سنتی، عروس طبق قواعد و سنت های همیشگی رفتار می کند و حتی پا را از سنت ها فراتر نمی گذارد. در حقیقت این اشخاص گزینه های زیادی برای انتخاب رنگ کفش خود در اختیار دارند. گزینه هایی که ممکن است مورد علاقه و پسند خودشان هم باشد.

آبی ، قرمز ، نارنجی ،زرد …. و یا هر رنگی که دوست دارند. در صورتیکه کفش های شما سفید یا عاجی رنگ نباشد این احتمال وجود دارد که بتوانید دوباره و بیش از یک بار آن ها را بپوشید! اگر فردی با اندیشه های اقتصادی هستید، نیازی ندارید که پول زیادی برای کفش عروسیتان بپردازید چون تنها یک بار آن را به صورت جدی و رسمی میپوشید. ولی در صورتیکه طوری کفش های خود را تهیه کرده اید که بتوانیید برای مدتی آن ها را بپوشید کار جالبی کرده اید.

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

۶- کفش عروسی – فصل برگزاری مراسم عروسی

بسته به این که دوست دارید مراسم ازدواج خود را در چه مکانی برگزار کنید، تصمیم برای خرید کفش عروسی  هم تغییر می کند. شما ممکن است در حیاط خانه یا اصلا درون خانه خود مراسم بگیرید. یا در یک فضای باز و یا اصلا در شهری جز شهر خودتان قصد دارید مراسم بگیرید. شرایط فصلی و آب و هوایی می تواند نقش ویژه ای در انتخاب کفش عروسی برای شما ایفا کند و روی تصمیم شما برای خرید کفش اثر بگذارد.

برای مثال در شهرهای شمالی کشورمان ایران، آب و هوا در هر فصل سال تقریبا غیر قابل پیش بینی است. در فصل زمستان به علت هوای سرد و کاهش دما می توانید یک بوت خوشرنگ و شیک عروس خریداری کنید. همچنین برای برگزاری یک مراسم عروسی که در اواسط تابستان تدارک آن دیده می شود، شما می توانید از کفشی استفاده کنید که انگشتان پای شما به راحتی با هوا و محیط در ارتباط باشد، در این صورت راحتی بیشتری تجربه خواهید کرد.

بطور خلاصه در هر فصل و حتی بطور دقیق تر برای هر ماهی که قصد برگزاری مراسم عروسی خود را دارید، برای راحتی خود و پاهای خود ،کفشی مناسب انتخاب کنید.

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

۷- کفش عروس – محل برگزاری مراسم عروسی

در حال حاظر ارائه دهندگان تشریفات عروسی، بخاطر راحتی هر چه بیشتر مشتریان خود انواع مکان های برگزاری عروسی را فراهم می کنند. بعد از اینکه متوجه شدید که مکان دقیق برگزاری مراسمتان کجا واقع شده است و دارای چه ویژگی هایی است، اقدام به خرید کفش عروس مناسب آن مکان کنید! برای مثال فرض کنید که قصد برگزاری مراسم عروسی در یک باغ تالار یا به صورت ساده تر در یک مزرعه کوچک را دارید، به نظر شما پوشیدن یک کفش پاشنه بلند میتواند ایده خوبی باشد؟

البته که اینطور نیست. به همین صورت برای برگزاری مراسم عروسی خود در ساحل یک  دریای باصفا، کفش پاشنه بلند برای راه رفتن روی شن یا ماسه و یا هر مسیری ساخته نشده است. شاید به نوشته ما ایراد بگیرید و بگویید ما قصد داریم فقط در تالار یا فقط در خانه مراسم عروسیمان را برگزار کنیم پس طبیعی است که پایمان را به بیرون از مکان برگزاری مراسم نمی گذاریم. ما در جواب این نکته را یادآوری می کنیم که:

ما احتمال میدهیم شما برای گرفتن عکس یادگاری یا پیاده روی به همراه شریک زندگیتان برای چند دقیقه به بیرون بروید ، آن زمان است که به اهمیت چیزهایی که خدمتتان عرض شد پی می برید.

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

۸- کفش عروسی – چه وقت کفش عروسی بخریم؟

شما باید به ۲ دلیل چند ماه قبل از برگزاری مراسم عروسیتان کفش عروسیتان را تهیه کنید. اول اینکه کفش شما باید متناسب با لباس عروس شما باشد و از آنجایی که تهیه لباس عروس چند ماه قبل از برگزاری مراسم باید انجام شود ، باید کفش خود را در همان زمان تهیه کنید.

و دوم اینکه شما ممکن است قبل از فرا رسیدن مراسم عروسیتان بخاطر علاقه ای که به کفش عروسیتان دارید چند بار آن را بخواهید بپوشید و امتحان کنید.

تیم تشریفات تالارنامه امیدوار است که نکات ذکر شده در مقاله ای که خواندید، گره ای از کار شما عروس و داماد های عزیز باز کرده باشد. شما همچنین می توانید سایر مقالات ما را بخوانید و با نظرات خود به ما دلگرمی بدهید.

کفش عروسی - خرید کفش عروس - برگزاری مراسم عروسی

کفش پاشنه بلند عروسی

کفش های عروسی با پاشنه های بلند، یکی از انتخاب های اصلی هر عروس خانمی می باشد. ولی خواهشا قبل تز خرید و تهیه آن، ابتدا تمامی موارد بالا را به دقت مطالعه کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *