۱۰ مورد از اصلیترین لیست خرید عروسی برای مراسم عروسی

لیست خرید عروسی – لیست خرید عقد – لیست خرید نامزدی – یکی از بهترین بخش ها و شیرین ترین قسمت ها برای عروس و داماد، خرید قبل از مراسم عروسی می باشد. قدیمها، یک عده از خانواده عروس و یک عده از خانواده داماد به همراه عروس و داماد درون بازارها شروع به حرکت می کردند و خرید عروس و داماد را انجام می دادند ولی امروزه خود عروس و داماد با یکدیگر این وظیفه مهم را به صورت عاشقانه شروع می کنند. آنها تمامی بازارها و پاساژها را زیرورو می کنند تا تمامی مواردی را که باید خریداری کنند، به دست آورند.

اما متاسفانه همیشه چندین قلم از اجناسی که باید خریداری شود را فراموش می کنند. اگر آنها لیستی از مواردی که می خواهند را داشته باشند، کمتر دچار سردرگمی می شوند. در زیر لیستی برای شما تهیه کرده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد.
لیست خرید عروسی
۱- آینه و شمعدان
۲- حلقه ازدواج
۳- سرویس طلای عروس خانم
۴- خرید ساعت برای عروس و داماد
۵ – پوشاک مورد نیاز عروس و داماد

در این قسمت شما موارد زیادی را باید خریداری کنید. در این فروشگاهها ابتدا باید پوشاک عروس خانم از جمله لباس مجلسی و لباس عروس، کفش مجلسی، شال و روسری، لباس راحتی، لباس شب، مانتو، شلوار، لباس خواب (لباس شب)، دمپایی روفرشی و … را خریداری کنید.

بعد از ان میرویم سراغ آقا داماد که باید یکسری پوشاک از جمله کت و شلوار، کروات، پیراهن، جلیقه، پاپیون، لباس اسپرت، شلوار پارچه ای و جین، کیف و کمربند و … را خریداری کنید.
۶- پارچه

در این قسمت باید پارچه سفید برای چادر عروس خانم تهیه کنید.
۷- لوازم آرایشی

در این قسمت هم ابتدا باید سراغ وسایل آرایشی و بهداشتی عروس خانم برویم. پنکیک، رژگونه، رژلب، ریمل، خط چشم، کرم مرطوب کننده، اپیلیدی، کرم پودر، پن کیک، مداد ابرو، چشم و لب، لاک، رژلب، ست مانیکور، سایه، ژل مو، تافت مو، مام، کرم مرطوب کننده، فر مژه، ریمل، رژ گونه، آینه کوچک، صندوقچه لوازم آرایش و … را باید حتما تهیه کنید.

برای آقا داماد هم باید یکسری وسیله از جمله ماشین ریش تراشی، اسپری، عطر، کرم مخصوص آقایان، ست افتر شیو، کیف اصلاح و متعلقات، ست برس – معمولی، برس پیچ و شانه، ژل، تافت، مام، دئودورانت و … را تهیه کنید.
۸- وسایل حمام

امیدوارم که خرید عروسیتون همراه با عشق بوده باشه و کلی لذت برده باشید. میتونید موارد بیشتری که ما بیان نکردیم را در مقاله لیست مناسب ترین و بهترین خرید عروسی پیدا کنید.
۹- لوازم جانبی عروس و داماد

لوازم جانبی شامل وسایلی است که برای هردو عروس و داماد مورد نیاز است. چمدان عروس، سشوار، ست ناخن گیر، برف شادی، فش فشه، کادوی سر عقد، دفتر و قلم برای نوشتن هدایا، شمع بلند، عسل، جای خلعتی – جعبه کادو، سبد برای هدایای سر عقد  و … را تهیه کنید.

۱۰- پرده

برای رفتن به خانه جدید، عروس باید متراژی که خانه داماد برای پرده نیاز دارد را گرفته و پرده مورد نظر را بدوزند.

لیست خرید عقد

این لیست با لیست خرید عروسی زیاد تفاوت چندانی ندارد ولی به دلیل درخواست زیاد کاربران، این کار را انجام می دهیم.
یکسری از وسایل به عهده ی آقا داماد است که در زیر به صورت لیستی بیان می کنیم.

۱- قرآن و وسایل نماز

۲- آینه و شمعدان که به علت شگون بالا، بسیار مورد توجه است

۳- خرید سرویس طلا یا هر نوع طلای دیگر

۴- خرید حلقه برای عروس خانم

۵- لباس سفید یا لباس عقد

۶- لباس مجلسی (این مورد زیاد مهم نیست ولی به سلیقه ی خانواده ها بر می گردد)

۷- وسایل عروس ( مانتو، روسری، کیف، کفش، چادر مشکی، چادر رنگی، چادر مجلسی، لباس خواب، لباس زیر)

۸- لوازم آرایشی (پنکیک، رژگونه، رژلب، ریمل، خط چشم، کرم مرطوب کننده، اپیلیدی، کرم پودر، پن کیک، مداد ابرو، چشم و لب، لاک، رژلب، ست مانیکور، سایه، ژل مو، تافت مو، مام، کرم مرطوب کننده، فر مژه، ریمل، رژ گونه، آینه کوچک، صندوقچه لوازم آرایش)

لیست خریدی که عروس خانم برای آقا داماد باید داشته باشد

۱- لوازم ضروری آقا داماد ( کت و شلوار، ست کمربند و کیف، پیراهن، کفش، کروات، پاپیون، لباس زیر، لباس خواب، حوله، حوله حمام)

۲- حلقه

۳- طلا

۴- ساعت

۵- ست اصلاح (تیغ، ریش تراش، ژل اصلاح، برس و شانه و مام و افترشیو و …)

لیست خرید نامزدی

لیست خرید نامزدی با لیست خرید عقد، تفاوت زیادی ندارد. اگر می خواهید عقد و عروسی را با هم بگیرید می توانید لیست خرید نامزدی را قبل از آن تهیه کنید ولی اگر عقد و عروسی جدا از هم برگزار می شود، احتیاجی به لیست نامزدی نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *