سیاهی لب – تیرگی لب

سیاهی لب – تیرگی لب – راههای درمان تیرگی لب و نکاتی برای آرایش لب های تیره – لب عنصری اغواگر در چهره انسان است. لبها با آرایشی رنگارنگ می توانند چهره انسان را از چهره ای سرد و بی روح به چهره ای گرم و جذاب تبدیل کنند. لب زیبایی و جذابیت صورت انسان را چندین برابر می کند. بیشتر افراد مراقب هستند تا لبهایی نرم داشته باشند و از خشک شدن لبها جلوگیری می کنند. شاید کمتر کسی توجهی به رنگ لبها که نشان سلامتی لب است بکند. 

آیا لبهای شما تیره هستند؟ آیا لبهای شما در گذشته صورتی یا سرخ گون بوده اند؟ آیا لبهای شما بی رنگ و مایل به سفید می شوند؟ حتما تاکنون توجهی به رنگ لبها کرده اید؟ شاید به هنگام بی رنگی لبها کمی رژ لب به لبهایتان زده اید تا رنگ چهره تان شاداب شود. شاید از رژ های تیره استفاده کرده اید تا تیرگی لبها را پوشش دهید.  در این مقاله علل تیرگی لب ها و راههای درمان ان مورد بررسی قرار گرفته است. در پایان راههای آرایش لب های تیره را بررسی کرده ایم.

 

اگر مراسم عروسی در پیش دارید که می خواهید آرایشی مناسب داشته باشید، می توانید بهترین آرایشگاه های شهر خود را با کلیک بر روی عکس زیر مشاهده نمائید.

برنامه ریزی مراسم عروسی

علت تیرگی لبها

همواره  تیرگی لب ها را بخاطر سلامتی خودتان جدی بگیرید. به طور کلی کمبود اکسیژن در رگ ها و مویرگ ها موجب تیرگی آنها می شود. این کمبود اکسیژن می تواند به دلیل مشکلات ریوی باشد . علاوه بر مشکلات ریوی ، سیگار کشیدن و همچنین قلیان کشیدن قوی ترین عامل تیره شدن لبها است. به طوری که لبهای تیره به عنوان نمادی  در نقاشی ها و انیمیشن ها و کارتون ها برای افراد سیگاری استفاده می شود. سیگار و قلیان به ریه ها  آسیب جبران ناپذیر می زند. مصرف دخانیات مانع گردش خون سالم دررگهای انسان می شود. نه تنها لبها تیره می شوند بلکه پوست انسان نیز چند درجه تیره تر می شود. علاوه بر  تاثیر نا مطلوب بر رنگ پوست و لب، سیگار و قلیان از عوامل اصلی ایجاد سرطان سینه در خانم ها هستند. برای سلامتی خود و دوام زیبایی تان لطفا سیگار کشیدن را کاهش دهید.

علت سیاهی لبها

تیرگی لب همچنین بدلیل کم خونی اشخاص نیز هست. کم خونی می تواند مانع از باروری خانم ها شود. کم خونی ایجاد خستگی دائمی ، خواب آلودگی همیشگی و بی حالی می کند. کم خونی موجب خواب رفتن دست ها و پاها و در حالت شدید تر سری و  بیحسی آنها می شود. در آزمایش خون، میزان هموگلوبین احتمال کم خونی را نشان می دهد. چنانچه مشکل کم خونی دارید حتما درمان ان را پیگیری کنید. حتما مکمل های آهن و ویتامین سی و مکمل های آهن مخصوص افراد کم خون را با مشورت پزشک تهیه و مصرف کنید. حتی تیرگی پوست در افراد با پوست تیره نیز بسیار مشهود است. درست است که آنها به طور طبیعی لب تیره دارند ولی کم خونی یا مصرف دخانیات رنگ همین لب ها را به طور مشخصی  تیره مایل به بنفش میکند.

همچنین استرس و اضطراب ، لیسیدن و گاز زدن عصبی لبها، فشردن لبها روی هم  موجب تجمع خون در لب و تیره شدن لب می شود.

سیاهی لب - تیرگی لب - راههای درمان تیرگی لب و نکاتی برای آرایش لب های تیره

راههای درمان تیرگی لب

از جمله راههای درمان تیرگی لبها اولا ترک سیگار قلیان و دخانیات است. اگر تیرگی لب بخاطر کم خونی باشد مراجعه به پزشک و تکمیل دوره های درمان بهترین راه حل است.

استفاده از ماسک برای سلامت لب ها

۱- آلوئه ورا بهترین ماسک برای ترمیم و بازسازی پوست است.

این گیاه برای لب ها بسیار مفید است. برگ آلوئه ورا را برش زده و ماده ژلی داخل برگ را برداشته و لب ها را با ان ماساژ دهید.

۲- از محلول عسل و آبلیمو و شکر برای ماساژ لبها استفاده کنید.

انگشتان را روی لبها بکشید و با حرکت رفت و برگشت اجازه دهید خون در لبها حرکت کند.

۳- لبها را چرب کنید.

انواع روغن ها مانند نارگیل ، کاکائو ، بادام و روغن یا کره حیوانی لب را روشن تر و نرم تر می کند.

۴- ویتامین ای E  بر روی لبها بزنید.

روغن گلیسیرین یا وازلین بر لبها بگذارید تا طراوت آنها حفظ شود.

۵- لب ها را با روغن بادام و آب لیمو ماساژ دهید.

۶- آب فراوان میل کنید.

۷- مخلوط زرد چوبه ، زرده تخم مرغ و شیر موجب کاهش تیرگی و خونمردگی زیر پوست می شود.

این ماسک را بر روی لبها بگذارید و اجازه دهید تا جذب لب شود.

۸- برای اینکه رنگ طبیعی صورتی به لبها بدهید چندین ماسک رنگی وجود دارد.

چینی ها گلبرگ های گل رز قرمز یا صورتی تیره را در هاون کوچکی میکوبیدند و از صافی پارچه ای رد میکردند. آب خوش رنگ حاصل را بر لبها میگذاشتند تا رنگ جذب پوست لب شود. همچنین از آب چغندر یا لبو هم میتوان استفاده کرد. میتوانید لبها را با یک برش نازک از چغندرماساژ دهید.

۹- ماساژ لبها با خیار یا یک تکه سیب زمینی موجب حفظ طراوت پوست لب شده، از خشکی ان جلوگیری میکند. همچنین رنگ لب را روشن می کند.

سیاهی لب - تیرگی لب - راههای درمان تیرگی لب و نکاتی برای آرایش لب های تیره

آرایش لب های تیره

برای آرایش لبهای تیره اولین کار انتخاب رنگ تناژ آرایش صورت است. مثلا اگر تصمیم دارید آرایش تیره ای داشته باشید نیازی نیست که لبها را روشنتر کنید. اما اگر مایل هستید آرایش صورتی یا گلبهی  یا قرمز داشته باشید یا رنگ رژ کالباسی را برای آرایشتان انتخاب کرده اید لازم است اقداماتی را پیش از آرایش انجام دهید.

برای آرایش کالباسی ، ابتدا لبها را با کرم مرطوب کننده نرم کنید. حتما خشکی لبها را پیش از آرایش بر طرف کنید. سپس مقدار کمی از کانسیلر رنگ بژ یا بدنی رنگ  بر روی لبها و خط لب بزنید. به شیوه ای که لبها با پوست صورت یک نواخت شوند. سپس خط لب رنگ لب بر داشته و خط لبتان را احیا کنید. رژ لب کالباسی رنگ را بر روی لب ها بزنید. سپس  میتوانید از رژ لب مایع کالباسی یا برق لب بر روی لب ها بزنید.

برای آرایش صورتی و گل بهی و یا قرمز ، پس از مرطوب کردن و ویتامینه کردن لب، میزان بسیار کم کانسیلر را با نوک انگشت روی خط لب بکشید. اجازه دهید جذب پوست شود. خط لب صورتی / گل بهی / قرمز  را دقیقا روی خط لب طبیعی تان بکشید و ان را احیا کنید. کمی رژ لب  را روی لب بزنید اجازه دهید روی لب بماند . دستمالی را بین دو لب قرار داده و لبها را به دستمال فشار دهید. مجددا رژ بزنید و این کار را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا رنگ مورد علاقه تان را بدست آورد.

در مقاله ای علت گودی و سیاهی زیر چشم و راههای بر طرف کردن سیاهی دور چشم را بررسی کردیم که می توانید با کلیک بر روی عکس زیر، از آن استفاده نمائید.

 

کبد چرب و سیاهی لب:

اگر شما مشکل کبد دارید، حتما متوجه این موضوع باشید که رنگ پوست صورت و لبهای شما به راحتی می تواند از مشکل کبد شما ریشه داشته باشد. پس حتما به یک متخصص مراجعه کرده و مشکل را با آن در میان بگذارید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *