تشریفات عروسی و امکانات و هزینه‌های آن

تشریفات عروسی

تشریفات عروسی به جاودانه شدن آن عروسی برای عروس، داماد و خانواده‌های آنان منجر می‌گردد. برای برگزاری یک جشن عروسی خاص باید تشریفات مجالس عروسی را شناخت و در مورد هر کدام از آن ها تصمیم گیری نمود. کیفیت جشن عروسی می‌تواند متفاوت باشد و این بستگی به سلیقهٔ دو خانواده و انتخاب تالار مورد نظر دارد. به طور کلی تشریفات عروسی شامل منوی غذایی، شربت، شیرینی، میوه، فیلمبرداری، ارکست خاص و پخش موزیک شاد، فضای خاص، تزئین مجلل سالن، رقص نور، فشفشه و … می‌باشد. در هنگام انتخاب سالن عروسی و بستن قرارداد باید بدانید که چقدر می‌خواهید جشن عروسی‌تان را باشکوه برگزار کنید. هر کدام از این امکانات و تشریفات عروسی به مجلل شدن عروسی کمک زیادی می‌نماید. هر کدام از تشریفات عروسی در جای خود اهمیت زیادی دارد و باید سعی در انتخاب با کیفیت‌ترین و بهترین آن نماییم.

چیدمان و میزآرایی مراسم شام

انتخاب تشریفات عروسی مناسب

مهم‌ترین نکته ای که در انتخاب تشریفات عروسی وجود دارد بحث هزینه و تعداد مهمانانی است که قصد دعوت از آن ها را در مجلس خود دارید. برای مثال بعضی افراد کمتر از 100 نفر را به مجلس عروسی خود دعوت می‌کنند و بعضی از افراد بیش از 1000 نفر را به مجلس عروسی خود دعوت می‌نمایند. بسته به اینکه تعداد مهمانان شما چه قدر است و فرهنگ خانواده ها به چه صورت است و اینکه مایل به استفاده از چه خدمات و امکاناتی در مجلس عروسی خود هستید باید تشریفات عروسی را انتخاب کنید. نکته مهم وجود بعضی از تشریفات عروسی به عنوان پای ثابت است. به طور مثال شام، شیرینی، میوه، فیلمبرداری و موزیک از ضروریات تشریفات عروسی می‌باشد. به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که از بهترین امکانات و خدمات و تشریفات استفاده کنید تا جشن شما به یاد ماندنی گردد.
جایگاه عروس و داماد تشریفات ملل

هزینهٔ تشریفات عروسی

همانطور که گفتیم بحث هزینه از مهم‌ترین موارد در برگزاری یک جشن عروسی می‌باشد. عروس، داماد و خانواده‌هایشان سعی دارند با هزینه‌های مناسب و به جا بهترین و با کیفیت‌ترین جشن را برگزار نمایند. هزینه های مجالس عروسی عبارتند از: هزینه ورودی تالار که ثابت است و تعداد مهمانان در آن تاثیری ندارد. هزینهٔ غذا و پذیرایی (نوشیدنی، میوه و پیش غذا و …) که در اکثر تالارها به ازای هر نفر مورد محاسبه قرار می‌گیرد، هزینهٔ فیلمبرداری از عروس، داماد و مهمانان، هزینهٔ خدمات که معمولاً به عنوان درصدی از هزینه ها به آن اضافه می‌شود.
هزینهٔ گروه موزیک و سرگرمی که بسته به سالن عروسی و نوع آن متفاوت است، هزینه تزئینات که شامل گل آرایی، تزئیین دیوار، بادکنک آرایی، فشفشه و … می‌باشد. هزینه مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌هایی که بسته به نوع عروسی و کیفیتی که از آن انتظار دارید اضافه می‌گردد. به طور کلی برای هزینه یک عروسی نمی‌توان یک قیمت ثابت پیشنهاد داد و بسته به نوع انتخاب خانواده ها، بسته به غذا و … هزینهٔ کلی شما متفاوت می‌گردد.
جایگاه عروس و داماد خدمات مجالس ملل

تالار عروسی مناسب

یک تالار عروسی مناسب ویژگی‌های متفاوتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می نمائیم. اولین ویژگی یک تالار عروسی خوب ارائهٔ با کیفیت خدمات و تشریفات عروسی خاص می‌باشد. مورد دیگری که در انتخاب تالار عروسی مؤثر است موقعیت و دسترسی شهری آن می‌باشد. محل برگزاری جشن عروسی شما باید طوری باشد که مشکلی برای خود شما و مهمانان ایجاد نکند.
ترافیک امری است که بیشتر مد نظر است و سعی نمایید تالار عروسی را در جایی انتخاب کنید که ترافیک روزانه کمتری داشته باشد. ظرفیت تالار عروسی نیز بسیار حائز اهمیت است. یک تالار عروسی نه باید بیش از اندازه بزرگ باشد و نه بیش از اندازه کوچک. سقف تالار عروسی نیز از موارد مهم دیگری است که مورد توجه است. این سقف باید بلند باشد و حتی الامکان طراحی شده و با استفاده از نور و چراغ تزئین شده باشد. میز شام عروس و داماد، تزئین میزها، پرده ها، صندلی ها و اندازه‌شان، سرویس‌های بهداشتی، کف سالن عروسی و … از دیگر مواردی است که باید در انتخاب تالار عروسی به آن دقت کنید. یکی از خدمات مجالس و یا تشریفات عروسی منوی غذایی مناسب است که در ادامه به آن اشاره می نمائیم.
پذیرایی مراسم شام عروسی ملل

منوی غذایی تالار عروسی

منوی غذایی از مهم‌ترین موارد برگزاری مجالس عروسی و یا تشریفات مجالس می‌باشد. بعضی از تالارهای عروسی منوی شام بسیار متنوعی دارند و در عین حال به فکر مشتریان خود بوده‌اند و هزینهٔ زیادی برای آنان صرف نمی‌کنند. فرد باید ابتدا نیاز خود را از منوی غذایی شناسایی نماید و در مقابل هزینه ای که قرار است برای این مجلس خرج کند را ارزیابی کند. باقالی پلو با گوشت بره، زرشک پلو با مرغ، جوجه کباب، پلو سفید زعفرانی، ته چین مرغ و … از جمله غذاهایی است که در بیشتر مراسمات عروسی و تالارهای عروسی سرو می‌شوند. افراد علاوه بر انتخاب نوع غذا باید از کیفیت پخت و تمیز بودن محل طبخ غذا اطمینان حاصل نمایند. معمولاً تالارهایی که مشهورند، در مورد کیفیت غذا هم بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.
جایگاه عروس و داماد در تالار عروسی ملل

سایر امکانات تالار عروسی

همانطور که گفتیم یک تالار عروسی می‌تواند امکانات بسیار متعددی داشته باشد. گل آرایی میز شام، گل آرایی میزها، گل آرایی ورودی، شمع آرایی تمامی میزها، طراحی تابلوی امضاء، نورپردازی ورودی تشریفات، لوسترهای زیبا و بزرگ، گل آرایی جایگاه با دکور ویژه جایگاه عروس، گل آرایی کیک عروسی، گل آرایی چاقوی کیک با گل طبیعی، چیدمان مبل ها، مه مصنوعی با یخ خشک، دکور سنتی، آبشار شکلات و پیست رقص از دیگر امکاناتی است که در بعضی از تالارهای عروسی یافت می‌شود. بسته به فرهنگ و سلیقهٔ عروس و داماد خدماتی که به آن ها ارائه می‌شود متفاوت است و با توجه به هزینه و پس انداز عروس و داماد این امکانات انتخاب می‌شود. امروزه بعضی از عروسی ها در باغ تالار برگزار می‌شود. باغ عروسی پیشنهاد دیگری است که می توانید برای برگزاری مراسم عروسی خود از آن استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *