انتخاب سرویس طلای عروسی

انتخاب سرویس طلای عروسی – در جریان خریدهای قبل از مراسم عروسی، یکی از دغدغه های پر استرس برای عروس و داماد، خرید سرویس طلای عروس حانم می باشد. این دغدغه برای خرید طلای آقا داماد نیز بسیار زیاد است و تقریبا خانواده های عروس و داماد را به خود مشغول می کند. علاوه بر هزینه ی این سرویس طلا، مدل های متنوع و رنگهای خاص نیز بسیار درگیر کننده آنها می باشد.

مشکل از اینجا شروع می شود که آنقدر مدل های متنوع و طرح ها و رنگ های متنوع زیاد شده است که انتخاب را بسیار سخت کرده است. رنگ طلا نیز که به دو صورت سفید و زرد می باشد نیز کمی فکر شما را مشغول می کند.

اگر به چند سال قبل باز گردیم، طلای سفید از استقبال کمی برخوردار بود و بیشتر گرایش مردم به سمت طلای زرد بود ولی با تغییر سلیقه در بین خانم ها، امروزه طلای سفید نیز مورد استقبال و توجه قرار گرفته است. برای این منظور، تنوع در بین طراحی های طلای سفید نیز بسیار بالا گرفته است و استقبال خوبی در بین مردم دارا شده است.

انتخاب سرویس طلای عروسی

 

 

 

تیم پشتیبانی تالارنامه، برنامه ریزی بسیار دقیق برای مراسم عروسی شما در نظر گرفته است که می توانید با مراجعه به لینک زیر، از آن بهره مند گردید.

برنامه ریزی مراسم عروسی

عیار طلا چیست؟

طلا دارای مقیاسی برای اندازه گیری می باشد که به عیار معروف است که این مقدار از ۶ تا ۲۴ می باشد که هرچه عیار طلا به ۲۴ نزدیکتر باشد، طلای مرغوبتری به حساب می آید .

نکته ی مهم این است که بیشتر طلاهایی که شما مشاهده می کنید، از ناخالصی های زیادی بهره مند می باشد که آن هم برای شکل دادن و فرم دادن به طلا می باشد. سرویسی که ۹۹٫۹ درصد از طلا باشد به طلای ۲۴ عیار معروف می گردد. هنگامیکه مقداری ناخالصی به آن اضافه شود، عیار آن هم کاهش می یابد. یعنی اگر یک طلا دارای عیار ۱۲ باشد یعنی ۵۰ درصد طلا و ۵۰ درصد ناخالصی می باشد.

سرویس طلای عروس شامل چیست

سرویس طلای عروس عموما از یک گردنبند، یک دستبند، یک جفت گوشواره و در بعضی از سرویس ها انگشتر طلا نیز وجود دارد. این لوازم به دو رنگ طلای سفید و زرد وجود دارد ولی تنوع مدل ها و طرح های مختلف و حتی طلای داخلی و خارجی نیز بسیار زیاد شده است. بعضی از طلاها نیز با سنگ ها و نگین های مختلف تزئین شده است که آنها نیز درگیری خاص خود را دارد. استفاده از سنگ های قیمتی در شکل و طرح مدل سرویس طلا بسیار موثر است ولی ما پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان از سرویس های دارای سنگ استفاده نکنید. زیرا اگر احتیاجی به فروش آن داشته باشید، سنگ های استفاده شده به هیچ عنوان ارزشی ندارند و همچنین در هنگام خرید، به عنوان وزن طلا حساب می شوند.

انتخاب سرویس طلای عروسی

 

نکات مهم در هنگام خرید سرویس طلا و جواهر

۱- رنگ پوست، در زیبایی و جلوه ی سرویس شما یسیار مهم است. اگر پوستتان تیره است، از طلای زرد بیشتر استفاده کنید. اگر پوستتان سفید است، یهتر است از طلای سفید استفاده کنید.

۲- در انتخاب دستبند حنما دقت کنید که نه زیاد بزرگ باشد و نه زیاد تنگ. از دستبند های فیت با دستتان استفاده نکنید. حتما دستتان در دستبند راحت باشد.

۳- به قفل دستبند، گردنبند و گوشواره به خوبی توجه کنید، زیرا اگر قفل خوبی نداشته باشد، یک جا از دستتان ول می شود.

۴- سعی کنید سرویسی تهیه کنید که ساده باشد و با تغییر مد، مشکل ساز نشود. چونکه اگر سرویستان پیچیده باشد، بعد از چند وقت، از مد می افتد و شما دیگر دوست ندارید آن را بپوشید. سرویس های شلوغ و سنگین، برای هر فرد و ظاهری نمی تواند زیبا باسشد.

۵- اگر سرویس های نگین دار و سنگ دار را می پسندید، حتما ست بودن ترکیب های رنگی با طلا را در نظر داشته باشید. اما باز هم به شما توصیه می کنیم که از این سرویس ها دوری کنید زیرا ترکیب رنگها ممکن است با لباس های شما ست نباشد و شما نتوانید همیشه و همه جا از آن استفاده کنید.

۶- همیشه یک همراه طلا شناس همراه خود داشته باشید. چون عروس و داماد از تجربه کافی برخوردار نیستند، پس حتما یک همراه داشته باشید. اگر به همراه وارد به طلا دسترسی ندارید، حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید و یا از یک طلا فروش آشنا خرید کنید.

۷- فاکتور خرید حتما دریافت کنید. یادتان باشد که طلای بدون فاکتور، سرقتی به حساب می آید و اصلا ارزشی ندارد. اگر شما زمانی احتیاج داشته باشید که سرویس خود را بفروشید، به مشکل می خورید.

انتخاب سرویس طلای عروسی

نکاتی برای مراقبت از طلا

۱- حتما در هنگام شستن و حمام کردن، جواهرات خود را خارج کنید.

۲- در هنگام آشپزی جواهرات خود را خارج کنید تا در اثر حرارت آسیب نبیند.

۳- تا جایی که امکان دارد عطر و ادکلان به جواهرات شما برخورد نکند.

۴- برای پاک کردن جواهرات، از پارچه نمدی یا پارچه های خاصی که برای اینکار هست استفاده کنید.

انتخاب سرویس طلای عروسی

نحوه تمیز کردن و براق کردن طلا و جواهرات

۱- مقداری جوش شیرین را بردارید و با مایع ظرفشویی مخلوط کنید و یک خمیر تهیه نمائید. سپس به طلای خود بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشوئید.

۲- محلولی با استفاده از آب و مایع ظرفشویی تهیه کنید. طلای خود را داخل آن انداخته تا خوب بجوشد. سپس آن را خارج کرده و با مسواک به آن بکشید تا درخشنده شود.

۳- برای اینکه بتوانید زیورآلات خود را براق کنید، مقداری خاک اره تهیه کنید، طلای خود را درون آن انداخته و به خوبی مالش دهید. بسیار درخشنده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *