۱۱ راهکار موثر برای کاهش هزینه های عروسی

_ از داشتن لیستی بلند از مهمانان جلوگیری کنید!

اگرچه ممکن است وسوسه شوید، که همه ی افرادی را که می شناسید، در لیست مهمانان جای دهید، ولی این همیشه ایده ی خوبی نیست. تعداد بالای مهمانان می تواند برای ما تله باشد، و باعث افزایش هزینه ها و یا حتی کاهش سرویس دهی می شود.

۲_ جشنتان را در خانه یا فضای آزاد برگزار کنید.

اجاره کردن یک سالن یا تالار برای جشنتان و پذیرایی می تواند خیلی سنگین باشد.پس به جای آن می توانید از خانه پدریتان و یا فضای باز آن استفاده کنید. اگر به هر دلیلی تصمیم به اجاره ی تالار گرفته اید،برای کاهش مخارج آن بهتر است روز های وسط تالار را رزرو کنید. برگزاری مراسم در پائیز و زمستان هم بسیار هزینه ی کمتری دارد.

۳_کمتر از گل ها استفاده کنید.

به جای صرف هزینه زیاد بر روی گل ها که تنها مدت کوتاهی پس از جشن شاداب هستند، می توان از گل های کمتر اما با سلیقه استفاده کرد.اگر کسی را میشناسید که در حیاط خانه اش بوته گل رز دارد،می توانید خودتان دسته گل را پیش از شروع جشن درست کنید، و تزیینش کنید.حتی می توانید از گل های مصنوعی استفاده کنید. سعی کنید ماشین عروستان رنگ سفید داشته باشد، زیرا هرنوع گلی با این رنگ همخوانی دارد.

11 راهکار موثر برای کاهش هزینه های عروسی

11 راهکار موثر برای کاهش هزینه های عروسی

۴_به جای هدیه جشن از دوستانتان درخواست کمک کنید.

شما دوست عزیزی را دارید، که در عکاسی به شدت مهارت دارد و به جای هدیه عروسی می تواند از جشنتان عکاسی کند. و بعد از جشن عکس هایی با کیفیت بالا تقدیمتان کند. هدیه از این بهتر؟!

۵_رستوران یکی از دوستانتان را کرایه کنید.

می توانید در مراسمتان، تهیه غذا و تدارکات را به کمک دوستان یا فامیلتان انجام دهید. این کاستن و ساده کردن غذا تاثیر زیادی روی هزینه هایتان دارد.

۶_هدایای عروس و داماد به ساقدوش هارا فراموش کنید.

در حالیکه دادن هدایا به ساقدوش های عروس و داماد مرسوم است، اما لازم و ضروری نیست!به جای خریدن هدایایی که ممکن است به سلیقه آنها نباشد و یا دوست نداشته باشند، می توانید برای قدردانی یک کارت هدیه تشکر به همراه جملاتی باارزش معنایی به آنها هدیه دهید. اگر دوستانتان تلاش شمارا برای داشتن یک جشن کم هزینه ببینند، حتما شمارا درک خواهند کرد.

۷_تجهیزات

شما می توانید از تجهیزات موسیقی خانه خودتان استفاده کنید، و یا از دوستان تان قرض بگیرید. اسپیکر ها را در اطراف محوطه رقص بگذارید. نیازی نیست که آن ها را در همه ی فضا پخش کنید. می توانید به کمک یکی از دوستانتان تعدادی آهنگ را انتخاب کرده وآن را آماده برای پخش کنید.

۸_می توانید از کارت های دست ساز تان برای کاهش هزینه ها استفاده کنید.

در جشن تان یک کارت کوچک با محل نشستن افراد در تالار بر روی آن قرار دهید. حتی می توانید سرویس های موجود و منو را نیز در آن جای دهید. این اعلان خیلی موثر است.

۹_خانواده و دوستان صمیمی تان را در تدارک جشن درگیر کنید.

شما می توانید از فامیل و دوستانتان در جزییات کمک بگیرید. اکثر مواقع آن ها ایده های خوب و شگفت انگیزی برای حفظ تلاش و پولتان دارند. به طور مثال آن ها ممکن است، فروشنده ای را بشناسند، که اجناسی که شما نیاز دارید، را داشته باشد. ویا چیز هایی را که شما ممکن است برای داشتن یک روز خاص نیاز داشته باشید از آن ها بتوانبد قرض بگیرید. دوستان و خانواده تان همیشه برای کمک به شما حاضر هستند و از کمک کردن به شما لذت می برند و از هیچ چیزی دریغ نمیکنند.

۱۰_سرویس طلا!

در شرایط کنونی اقتصادی کشورمان،خرید سرویس اونم از جنس طلا سخت تر شده است. حتی گاهی هرچقدر سرویس ظریف باشد، بازهم هزینه ی آن خیلی به چشم می آید. پیشنهاد ما استفاده از سرویس هایی از جنس نقره است که هم اکنون طرح های متنوعی از آن تولید شده و از نوسان قیمت کمتری هم نسبت به طلا برخوردار بوده است.

۱۱_ برنامه ریزی،برنامه ریزی،برنامه ریزی

مهم ترین بخش مراسم شما برنامه ریزی است. برنامه ریزی علاوه بر صرفه جویی در هزینه های مالی شما، در وقت و انرژی شما هم تاثیر بسزایی دارد.هنگامی که شما تمامی مراحل برگزاری مراسم خودرا مکتوب میکنید، ذهن شما نظم میگیرد، و با آرامش می توانید در رابطه با هرکدام تصمیم بگیرید که به چه صورتی و با چه بودجه ای برگزار شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از دفترچه راهنمای مراسم عروسی است.

 

و اما کلام آخر اینکه:

به زبان دوست داشتن کسی راحت است اما مهم این است که در عمل چگونه آن را اثبات می کنیم! عروس خانم های آینده ما در نظر داشته باشند، که تصمیم به ازدواج در شرایط اقتصادی حال حاضر،برای آقایون،علاوه بر نیاز به عشقی عمیق که مابین شماست،نیاز به جسارت و شجاعت هم دارد.می توان با قدری درک این موضوع در جهت حمایت از همسر آیندتان،کمی از مخارج اضافی عروسی بپرهیزید. و با ذهنی آرام و به دور از استرس شروع زندگی جدیدی را کنار هم تجربه کنید. ضمن اینکه آقایون هم در راستای تهیه جهیزیه توسط عروس خانم، سخت گیرانه برخورد نکنند، و بیشتر قدردان نعمتی باشند که خداوند آن را بهشون هدیه داده است.به یاد داشته باشید، که آرامش و گرمای زندگیتون بستگی به حال خوبی دارد که برای هم فراهم میکنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *