۹ پیشنهاد شگفت انگیز برای کاهش هزینه های عروسی – تشریفات

پیشنهاد شگفت انگیز برای کاهش هزینه های عروسی – تشریفات – موسسه های تشریفات عروسی در ایران، وظیفه برگزاری مراسم های مختلف را بر عهده دارند. مراسم هایی مانند عروسی، عقد، نامزدی، ترحیم و …

در این مقاله تیم تالارنامه، تلاش دارد که ۸ موردی که باعث داشتن هزینه های بسیار زیادی برای عروس و داماد می باشد را بررسی می کنیم. این مقاله به شما کمک می کند تا بتوانید در هزینه هایی که بسیار گران برای شما تمام می شوند را شناسایی کنید

استفاده از موسسه های تشریفات و خدمات مجالس ، تقریبا از سال ۱۳۸۰ به بعد در کشور ما رایج گردید. بدین ترتیب که زوج های جوان یا به عبارت دیگر عروس و دامادها به اینگونه موسسات مراجعه می کنند و برگزاری مراسم عروسی خود را به آنها می سپارند.

آیتم هایی که می توان ضمن مراجعه به این موسسات از آنها بهره مند گردید، عبارت است از : کرایه باغ ، باغ تالار یا محل برگزاری مراسم ، تزیین محل برگزاری مراسم ، تهیه غذا ، تهیه سفره عقد ، گل آرایی مراسم ، تهیه میوه ، کیک و شیرینی مراسم ، معرفی گروه موسیقی و گروه عکاس و فیلمبردار، تزیین ماشین عروس و دسته گل عروس ، معرفی آرایشگاه و مزون لباس عروس

با درنظر گرفتن میزان و نوع خدمات ارائه شده از سوی خدمات مجالس عروسی به عنوان معیار تعیین کننده در تعیین تعرفه های و قیمت های برگزاری مراسم باید بدانیم که هریک از این خدمات می توانند بصورت های مختلفی انجام پذیرند و از طرفی نیز تاثیرات متفاوتی بر هزینه های مراسم عروسی دارد.
موارد زیر بیشترین هزینه ها را برای عروسی شما دارد:
۱- تالار

تالار عروسی و محل برگزاری مراسم عروسی، اصلی ترین قسمت یک مراسم عروسی می باشد. هزینه های تالار بسیار متغیر است و شما نمی توانید بدون در نظر گرفتن آن، مراسمتان را مدیریت کنید. سعی کنید با متخصصینی که در این زمینه هستند مشورت کنید.

سایت تالارنامه، در تمامی شهرهای کشور، با تالارهای پذیرایی همکاری دارد. متخصصین ما می توانند با مشاوره های رایگان، به شما کمک کند تا بتوانید با توجه به پس انداز و سلیقه ی شما، به شما در انتخاب تالار کمک کند. با کلیلک بر روی عکس زیر، با ما در ارتباط باشید.

تالار
۲- میوه و شام:

دومین موردی که هزینه بسیار زیادی برای عروس و داماد  دارد، شام و میوه می باشد. نکته ای که باید در نظر بگیرید، این است که این هزینه ها به تعداد مهمان های شما بستگی دارد. یعنی هرچقدر مهمان های شما بیشتر باشند هزینه ی شما بیشتر می شود.

پذیرایی از میهمانان با انواع شیرینی، میوه، دسر و درنهایت شام از دیگر خدمات مجالس عروسی است. در این بین سفره آرایی و تزئین میز غذا و نیز نوع سرو میوه ها نیز از جمله خدمات مجالس عروسی بشمار می آید که نوع ارائه این خدمات نیز در تعیین میزان هزینه مراسم تاثیرگذار است.
۳- آتلیه عکاسی و فیلمبرداری:

فیلمبرداری و ثبت خاطره زیباترین شب زندگی هرفرد نیز از سرویس های ارائه شده هر تالارها و خدمات مجالس عروسی است. خاطره شب عروسی هر زوجی باید بعنوان بهترین خاطره زندگی شان ثبت شود.

امروزه با به میان آمدن دوربین ها و دستگاه های مدرن عکاسی و فیلمبرداری، شیوه فیلمبرداری و عکاسی از مراسم نیز تغییر کرده است و سبک خاصی را دنبال میکند ازاین رو نحوه فیلمبرداری و عکاسی، تعداد دوربین های حاضر در مراسم بهمراه فیلمبرداران مراسم، ضبط فیلم در خارج از سالن عروسی و در باغ و همچنین فیلمبرداری پس از پایان مراسم در تالار نیز از معیارهای تعیین کننده مخارج و هزینه های جشن عروسی بشمار می آید.

مراسم عروسی بدون فیلمبرداری و عکاسی نمیتواند این روز بزرگ در زندگی هر زوج را برایشان خاطره ساز کند از این رو  فیلمبرداری و عکاسی در خدمات مجالس عروسی از مهمترین عناصر در هر مراسمازدواج بشمار می آید که انکار ناپذیر است و سبب ثبت لحظه لحظه های این شب خاطره انگیز برای هر زوج میشود.
۴- ماشین عروس

ماشین عروس یکی از سرویس های خدمات مجالس عروسی است که در اینن دفاتر تشریفات مجالس عروسی ممکن است هم از اتومبیل ایرانی استفاده گردد هم از اتومبیل های لوکس خارجی که جهت برگزاری یک مراسم عروسی باشکوه لزوما” استفاده از اتومبیل های لوکس بعنوان ماشین عروس ضرورتی ندارد و استفاده از ماشین عروسی ایرانی میتواند تا حد زیادی هزینه خدمات مجالس عروسی را کاهش دهد.
۵- گروه موسیقی و خواننده پاپ:

پخش موسیقی بصورت زنده، خواننده پاپ و ایجاد فضایی مهیج از دیگر خدمات مجالس عروسی بشمار می آید که با دعوت خواننده های معروف مطمئنا” هزینه کلی خدمات مجالس عروسی افزایش خواهدد یافت.
۶- سفره عقد یا اتاق عقد:

برخی سالن های تشریفات مجالس عروسی دارای اتاقی مجزا از سالن اصلی بعنوان اتاق عقد هستند و برخی دیگر نیز در قسمت بالای سالن که جایگاه عروس و داماد میباشد سفره عقد برپا میکنند که البته این مورد بسته به نیاز و سلیقه زوجین دارد.

برپایی و چیدمان سفره عقد از دیگر خدمات مجالس عروسی است که در زیباتر جلو دادن سالن و جشن تاثیر بسیاری دارد بعلاوه دکور سفره عقد و اقلام چیده شده در سفره عقد نیز در کاهش یا افزایش هزینه مراسم موثر خواهد بود.
۷- نورپردازی و پروجکشن:

یکی دیگر از آپشن هایی که در هزینه های عروسی تاثیرگذار است نورپردازی و پروجکشن مراسم است. نور پردازی در زیباتر جلوه دادن سالن عروسی بخصوص زمانیکه عروس و داماد در حال ورود به سالن هستند نیز زیباتر شدن عکس و فیلم عروسی بسیار تاثیرگذار است.
۸- مراسم آتش بازی:

مراسمی از جمله آتش بازی در خدمات مجالس عروسی و انجام آن در حین مراسم و بین میهمانان میتواند هیجان و زیبایی خاصی به جشن دهد که البته این قبیل مراسم ها ضرورتی در برگزاری مراسمم ندارد و عدم انجام آنها چیزی از شکوه مراسم کم نخواهد کرد.
از دیگر مراسم تشریفاتی که باعث مجلل تر شدن و رسمی تر شدن عروسی میشود توزیع عکسس های عروس داماد در سایزهای کوچک بین میهمانان است که برای کاهش هزنیه های عروسی میتوان این مورد از تشریفات مجالس عروسی را حذف کرد.
۹- پارکینگ اختصاصی:

اختصاص دادن پارکینگی مختص میهمانان مراسم از دیگر خدمات مجالس عروسی بشمار می آید. داشتن پارکینگ اختصاصی برای کلیه تشریفات مجالس عروسی امری واجب و الزامی است که این مورد در هزینه های مراسم تاثیرگذار نخواهد بود چرا که همانطور که گفته شد جزء الزامات هر خدمات مجالس عروسی میباشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *