شیرینی عروسی: بهترین شیرینی عروسی و ۱۰ مدل کاپ کیک عروسی

شیرینی عروسی ایرانی

در کشور ما ایران، از هزاران سال پیش، درست کردن شیرینی جزو یکی از بهترین مشاغل و سرگرمی ها حساب می شده است و در هر شهر از کشور کا، شیرینی های محلی و مخصوص به همان شهر وجود دارد که بسیار مورد توجه است. پس شما می توانید از شیرینی های محلی و سنتی منطقه ی خودتان یا شهر های دیگر، برای پذیرایی از مهمان های خودتان استفاده کنید.

شیرینی عروسی چی خوبه؟

در کشور ما، تعدادی از انواع شیرینی، بیشتر مورد توجه برای مراسم عروسی قرار گرفته اند و در اکثر میهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل ها شامل، کاپ کیک ها، تارت ها، شیرینی دانمارکی، شیرینی نارگیلی، باقلوا ها می باشد.

کاپ کیک ها جدیدا در کشور ما مورد توجه قرار گرفته اند. این شیرینی به دلیل ظاهر بسیار زیبایی که دارند، بسیار جذاب هستند.

تارت ها دارای مغزهای مقوی هستند که بر خوشمزگی این مواد افزوده است ولی متاسفانه گران و سنگین هستند.

شیرینی دانمارکی که جزو جدا نشدنی از سفره ی ایرانی هست و طرفدار بسیار زیادی برای خود جلب کرده است.

شیرینی نارگیلی، یکی از ارزانترین شیرینی های عروسی به حساب می آید که در بسیاری از مهمانی های عروسی پذیرایی می شود.

شیرینی ناپلئونی یکی از شیرینی های پرطرفدار در ایران می باشد ولی برای پذیرایی عروسی هم سنگین هستند و هم ریخت و پاش زیادی دارند و بزرگ هستند. این باعث می شود که شما هزینه ی زیادی را برای آن پرداخت کنید.

ارزانترین شیرینی عروسی

شیرینی نارگیلی، یکی از ارزانترین شیرینی های عروسی به حساب می آید که در بسیاری از مهمانی های عروسی پذیرایی می شود.

بهترین شیرینی برای مراسم عروسی

شما بر اساس ذائقه ی خودتون می توانید یکی از مدل های کاپ کیک، شیرینی تارت، شیرینی خامه ای، شیرینی دانمارکی، شیرینی نارگیلی و شیرینی باقلوایی را برای مراسم خود تهیه کنید.

{مطالعه بیشتر:میوه و شیرینی عروسی – ۵ ایده ی جذاب برای میوه های روز عروسیتان}

کاپ کیکها

کاپ کیک ها از جمله انواع شیرینی هایی هستند که در مراسمات و تشریفات برای پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار می گیردند. از این نوع کیک های کوچک در هر نوع مراسمی ممکن است استفاده شود ولی بیشتر در مراسمات رسمی پخت می شوند. به شما خواهیم گفت که اولین بار در چه قاره ای از این نوع کیک ها استفاده شد. همچنین طی این مقاله به شما نشان می دهیم که امروزه چگونه و در چه جاهایی از این نوع شیرینی ها استفاده می شود.

کاپ کیک برای اولین بار در قاره آمریکا و در کشور ایالات متحده آمریکا به وجود آمد. تولد این نوع شیرینی به قرن ۱۹ میلادی برمی گردد. با توجه به اینکه آماده کردن و پخته شدن آن زمان کمی می برد ، کاپ کیک ها در عرصه شیرنی پزی انقلاب بزرگی به حساب می آمدند. دو فرضیه در مورد اینکه اصطلاح cupcake از کجا آمده و چرا به این نوع کیک ها اطلاق می شود وجود  دارد:

۱- کیک هایی که درون cup یا همان کاپ و یا لیوان کوچک تهیه می شدند.

۲- موادی که برای تهیه و ساخت کاپ کیک مورد استفاده قرار م یگرفت توسط یک فنجان یا لیوان کوچک اندازه گیری می شده است.

به هرحال قضیه هرچه که بوده است کاپ کیک ها را به زمان ما کشانده است. در طول زمان کاربردهای مختلفی داشته و ما اکنون کاربرد این نوع کیک ها را در مراسم های عروسی بررسی می کنیم.

کاپ کیک ، کیک هایی هستند که در اندازه های کوچک تهیه می شوند. نمونه های خیلی خیلی خیلی ساده و وطنی این نوع کیک ها را در ایران با نام کیک یزدی میشناسیم. البته کیک یزدی یک نوع شیرینی با دستور پخت خاص خودش است ولی از لحاظ سایزی همان کاپ کیک محسوب می شود.

کاپ کیک ها درون یک ظرف کوچک شبیه به لیوان قرار داده می شوند. در اصل یا درون همان کاپ ها پخته می شوند یا پس از پخت درون این ظروف قرار می گیرند. امروزه  مردم خیلی کمتر از گذشته در خانه هایشان شیرینی سرو می کنند و در عوض بیش تر شیرینی های خود را از شیرین فروشی های سطح شهر خریداری می کنند. برخلاف گذشته به جای قرار دادن این نوع کیک های کوچک درون فنجان یا لیوان مخصوص ، به دور این کیک ها انواع کاغذ و مقواهای زیبا می پیچند یا اینکه درون ظروف پلاستیکی شیکی قرار می دهند.

کاربرد کاپ کیک در مراسمات عروسی

دو حالت برای استفاده از کاپ کیک وجود دارد:

۱- استفاده از کیک به صورت جدا و تهیه کاپ کیک های کوچک آن هم به صورت جدا

۲– ترکیب کیک و کاپ کیک و ست کردن آن ها با هم

در حالت اول شما مجبور هستید به صورت جدا یک کیک عروسی بزرگ سفارش دهید و تعدادی کاپ کیک هم تدارک ببینید. البته چنانچه توان مالی بالایی ندارید توصیه ما مورد دوم است.

در حالت دوم شما یک کیک کوچک زیبا و خوشمزه را سفارش می دهید و به همراه آن تعداد زیادی کاپ کیک کوچک که از جنس و مزه همان کیک اصلیتان است تهیه می کنید. چنانچه تعداد مهمان های شما کم است این ایده فوق العاده است، چون کیک اصلی نهایتا به یخجال عروس منتقل می شود تا بعدا از بقیه آن استفاده شود و کاپ کیک ها هم نوش جان مهمان ها می شود.

با توجه به اینکه در کشور ما معمولا تعداد مهمان ها به طور میانگین بیشتر از ۲۰۰  نفر است در صورتیکه از کیک بزرگ استفاده کنید هزینه شما بسیار بالا می رود. و این در حالی است که استفاده از کاپ کیک هزینه های شما را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

چینش کاپ کیک در عروسی

قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می کنم که میزی مخصوص به این قسمت شیرین مراسمتان اختصاص دهید. شما دو حالت پیش روی خود دارید:

اول اینکه می توانید از دکور و جای مخصوص کیک و کاپ کیک استفاده کنید. این دکور طبقه ای شکل از طرف خود شیرینی پزی برایتان همانگونه که مد نظرتان باشد تدارک دیده می شود. در بالاترین طبقه کیک اصلی عروسیتان و  در طبقات زیرین تعدادی کاپ کیک قرار داده می شود.

دوم اینکه شما یک میز در اختیار دارید که می توانید به هر شکلی که میخواهید کاپ کیک و کیک اصلی عروسیتان را با  سلیقه  و خلاقیت خود دیزاین و طراحی کنید.

 

به صورت کاملا اختصاصی ۱۰ مدل برتر و فوق العاده زیبای کاپ کیک در سالی که گذشت را برای شما دنبال کنندگان سایت تشریفات تالارنامه مهیا کرده ایم. در ارتباط با هر کدام از آن ها نیز توضیحات مختصری به شما عزیزان ارائه خواهیم داد پس لطفا با ما همراه باشید تا در ادامه آنچه را که برایتان مهیا کرده ایم پیشکش نگاه گرمتان بکنیم.

۱- کاپ کیک عروسی مخلوط

همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، این کیک عروسی زیبا با کاپ کیک هایش متفاوت به نظر می رسد. اما در ظاهر ترکیب خارق العاده ای را با یکدیگر ایجاد کرده اند. حال آنکه کاپ کیک های آن نیز در اندازه ها و شکل های مختلف به زیبایی در کنار یگدیکر تدارک دیده شده اند.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۲- کاپ کیک عروسی گل رز

این کیک به همراه کاپ کیک هایش تنها با گل های رز به سادگی تزئین شده اند و دقیقا با همین سادگی ظاهری اش زیبا به نظر می رسد.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۳- کاپ کیک عروسی برچسپ دار

بسیاری از عروس و داماد ها بر روی کاپ کیک های خود کارت هایی با متن دلخواه خود برای مهمانانشان تهیه می کنند.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۴- کاپ کیک عروسی آبنباتی

این عروس و داماد کیکهایشان را به شکل متفاوت تری شبیه آبنبات چوبی برای مهمانان خود آماده کرده اند.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۵- کاپ کیک عروسی برهنه میوه ای

این کاپ کیک های زیبا به سادگی با میوه هایی خوشمزه با کیک برهنه اصلی مراسم ست شده اند.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۶- کاپ کیک عروسی دونات

شمار زیادی از عروس و داماد ها به دونات بیشتر از کیک های فنجانی علاقمند هستند.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۷- میزی از کاپ کیک های خوشمزه

بعضی ها در مراسم خود انواع شیرینی ها و کاپ کیک های خوشمزه و متفاوت را بر روی یک میز چیده و آن قسمت را تنها به پذیرایی از مهمان ها اختصاص داده اند این قسمت فقط مختص به شیرین و کیک است.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۸- کیک فنجانی اصیل

بسیار زیبا به نظر می رسد که از فنجان های واقعی برای قرار دادن کیک های فنجانی  استفاده بشود.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۹- کادو کیک فنجانی

برخی نیز کاپ کیک ها را درون یک جعبه هدیه به مهمانانشان تقدیم می کنند .

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

۱۰- کاپ کیک تزئین شده با گل های طبیعی

همیشه گل و برگهای های طبیعی بهترین تزئین برای کیک های زیبا هستند.

شیرینی عروسی - 10 مدل کاپ کیک عروسی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *