رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو

رنگ موی مناسب برای چهره شما کدام است؟ – خوب، چرا رنگشان نـمی کنید؟ وقتی می خواهید موهای خودتان را رنگ کنید،ممکن است برای انتخاب رنگ مناسب دچارتردید شوید. امـا نکاتی هست که استفاده از آنها انتخاب رنگ مو  را برایتان ساده تر می کند.

۱_ رنگ‌های گرم و سرد و تناسب آن با پوست صورت

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، رنگ‌های زنده و شفاف‌اند که چشم آنها را زودتر تشخیص داده و نزدیک‌تر به خود می‌بیند ولی رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش، رنگ‌های کدر و مات هستند که چشم آنها را دورتر می‌بیند.
رنگ‌های گرم برای پوست‌های تیره و گندمی و اشخاص لاغر اندام و رنگ‌های سرد برای پوست‌های روشن، سرخ و سفید و اشخاص چاق مناسب است.
اشخاص از لحاظ رنگ پوست و ظاهر، به دو دسته تقسیم می‌شوند و رنگ موی انتخابی باید ضد آن بوده تا یکدیگر را خنثی کنند.
اشخاص لاغراندام جزو دسته سرد بوده و اشخاص چاق جزو دسته گرم.

رنگ‌ موهای مناسب برای پوست‌های تیره رنگ عبارت است از شرابی، مسی، شاه بلوطی، طلایی، فندقی، بادامی و آجری.
رنگ موهای مناسب برای پوست‌های روشن نیز شامل بلوند خاکستری، زیتونی یا صدفی، قهوه‌ای مات و بلوند دودی است.

 

۲_ انواع رنگ‌‌موها

رنگ موها به دو دسته رنگ‌های موقت و اکسیداسیون تقسیم می‌شوند.رنگ‌های موقت نیازی به پراکسید هیدروژن ندارند.
دانه‌های رنگی آنها به علت کوچک بودن به آسانی وارد کوتیکل مو شده و زیر پولک‌ها قرار می‌گیردو چون واکنش شیمیایی انجام نشده، با یک یا دو بار شامپو کردن به آسانی از داخل مو خارج می‌شوند.
رنگ‌های اکسیداسیون نیاز به پراکسید هیدروژن دارند و خود به دو دسته رنگ‌های دایمی و نیمه دایمی تقسیم می‌شوند. رنگ‌های نیمه دایمی به صورت ژله‌اند و به مدت ۱۲ تا ۱۵ بار شامپو کردن دوام داشته و به تدریج از موها خارج می‌شوند.
رنگ‌ موهای دایمی به صورت کرم یا خمیر بوده و به دنبال واکنش‌هایی شیمیایی، وارد ساختمان مو می‌شوندو این دانه‌های رنگی مصنوعی پس از ترکیب شدن با دانه‌های رنگی طبیعی مو، ایجاد رنگدانه‌های بزرگ‌تری می‌کنندکه در مو به صورت دایمی باقی می‌ماند.

 

۳_ اصول اولیه رنگ‌آمیزی

توصیه می‌شود رنگ‌آمیزی را به آرایشگری که در این زمینه تبحر کافی دارد، بسپارید اما در صورتی که تمایل دارید در خانه رنگ‌آمیزی کنید، به این نکات توجه کنید.
۱) تست رنگ ۲۴ ساعت قبل از رنگ‌آمیزی روی پوست پشت گوشتان را فراموش نکنید.
۲) دستورالعمل نوشته شده داخل قوطی رنگ را به دقت بخوانید تا نسبت به میزان حجم اکسیدان و مدت استفاده از آن آگاهی یابید.
۳) در صورتی که بالای ۵۰ درصد موی سفید دارید، از رنگ‌های اصلی استفاده کنید.
۴) در هنگام انتخاب رنگ، به رنگ پوست و چشمان خود نیز توجه کنید.

 

۴_ ویژگی‌های رنگ موی مرغوب

▪ ایجاد حالت نرمی در مو
▪ ایجاد شفافیت و درخشندگی
▪ خواص پایداری بیشتر
▪ بالاترین سازگاری پوستی

▪ قابلیت پوشانندگی کامل
▪ ایجاد رنگ‌های طبیعی در مو

 

 

 

نحوه پاک کردن رنگ مو – آیا رنگ موهایتان به دلتان نمی‌نشیند؟ آیا رنگ اشتباهی به موهایتان مالیده‌اید؟ یا اینکه می‌خواهید به رنگ طبیعی موهایتان بازگردید؟ پاک کردن رنگ موهایتان خیلی کار سختی نیست! با روش‌هایی ساده خواهید توانست رنگ موهایتان را پاک کنید. در این مطلب چند روش برای اینکار را توضیح داده‌ایم.

۱. از آب داغ استفاده کنید تا رنگ موهایتان زودتر پاک شود

تمام رنگ موها پس از ۱۵ تا ۲۰ بار شست و شو به کلی پاک می‌شوند. از روی بسته‌بندی رنگ مویتان می‌توانید متوجه شوید که دقیقاً با چه مقدار شست و شو رنگ مو از موهایتان پاک خواهد شد.هر بار که موهایتان را می شویید از آب داغ استفاده کرده و با آب ولرم دوشتان را تمام کنید. و پس از شست و شو هم موهایتان را به نرم کننده آغشته کنید تا شکننده نشوند.

 

۲. از روغن و آب داغ استفاده کنید

موهایتان را با آب داغ بشویید و از شامپوی مورد نظرتان استفاده کنید، اما پس از شست و شو موهایتان را کاملاً خشک نکنید. در یک ظرف کوچک، روغن نارگیل مخصوص مو و آب داغ اضافه کنید.مخلوط به دست آمده باید به اندازه‌ای گرم باشد که بتوانید آنرا به پوست سرتان بمالید. حالا موهایتان را با روغن ماساژ دهید و پس از آن سرتان را با یک حوله به مدت یک ساعت بپوشانید.حالا دوباره موهایتان را با آب داغ بشویید و در آخر آنرا با آب معمولی یا آب سرد آبکشی کنید. همیشه پس از شست و شوی موهایتان از نرم کننده استفاده کنید. استفاده از روغن و آب داغ باعث خواهد شد تا در دفعات کمتر شست و شو رنگ موهایتان پاک شود.

 

۳. استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رنگ مو

اسید سیتریک یک عامل سفید کننده‌ی عالی است. یک لیموترش را نصف کنید. آب آنرا در یک‌کاسه بگیرید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. باقیمانده‌ی آبلیمو را هم به موهایتان بمالید. نیم ساعت صبر کنید. سپس موهایتان را با آب داغ و پس از آن آب گرم بشویید.سعی کنید پوست سرتان را زیاد چنگ نزنید چرا که ممکن است بسوزد! در نهایت از یک شامپو و نرم کننده‌ی خوب برای شست و شوی موهایتان استفاده نمایید.

۴. استفاده از مواد شوینده و مایع ظرف‌شویی!

ممکن است عجیب و غریب بنظر برسد، اما درست است! اگر یک چهارم قاشق مایع لباس شویی، یا به همان مقدار مایع ظرف شویی به شامپویتان بیفزایید و از آن مخلوط برای شستن موهایتان استفاده کنید، رنگ موهایتان سریعاً پاک خواهد شد.اگر بجای استفاده از شامپوی معمولی، شامپوی ضد شوره استفاده کنید و آن مواد را به آن بیفزایید، نتیجه حتی سریع‌تر هم خواهد بود! اما به یاد داشته باشید که این روش نباید به طور مرتب استفاده شود. بهترین راه این است که با آب داغ موهایتان را بشویید تا در روندی طبیعی رنگ موها پاک شود.

 

۵. قرص ویتامین سی و آب، برای پاک کردن رنگ مو

چند قرص ویتامین سی را خرد کنید و به آن آب اضافه کنید تا خمیری ساخته شود. خمیر باید به اندازه‌ای باشد که پوست سرتان را بپوشاند. این روش برای رنگ‌هایی مناسب است که عمر بیشتری دارند، مثلاً تا ۳۰ بار شست و شو. این خمیر باید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان باشد و سپس آنرا با آب گرم بشویید.این کار باید بصورت منظم انجام شود. در این شرایط رنگ موهای سخت هم با ۸ تا ۱۰ بار شست و شو پاک خواهد شد.

۶ اشتباه رایج خانم ها در رنگ کردن مو:

رنگ کردم مو در خانه از کارهایی است که خیلی از خانم ها انجام می دهند. و از نظر هزینه ای و زمان به صرفه تر است. انتظار می رود رنگی که در کاتالوگ هاست را خودمان در خانه بتونیم در بیاریم، و این موضوع تا حدودی امکان پذیر است، به شرطی که قوانین و تکنیک های آن را بیاموزیم.

 

۱_ رنگ روشن تر را انتخاب کنید.

شما در فروشگاه هستید، در حالی که دوتا رنگ در دست دارید. یکی روشن و دیگری تیره تر و هیچ ایده ای ندارید که کدام یک را انتخاب کنید. این سناریو مطمینا برای همه ی ما اتفاقا افتاده. و بزرگترین اشتباهی که ممکن انجام بدیم، انتخاب رنگ تیره تر است. همیشه رنگ روشن را انتخاب کنید زیرا که اگر بعدا عیبی داشت، راحت تر می توانید عیب یابی کنید. اما عیب یابی رنگ تیره و یا رنگ کردن روی آن، مشکلات خودش را به همراه خواهد داشت.

 

۲_ از رنگ دودی نترسید!

بسیاری از ما، تصورمون از رنگ دودی اینکه به خاکستری میزنه، بنابراین هنگام انتخاب رنگ از دسته بندی های رنگ دودی سریع می گذریم. اما بد نیست بدونید ترکیبی از رنگ دودی با رنگ دلخواهتان، می تواند جذابیت بیشتری به شما بدهد.

 

۳_ سعی نکتید تغییر عمده ای در رنگ موهایتان بدید.

اینکه در خانه می تونید رنگ موهای تیره تان را به رنگ قهوه ای دربیاورید، به این معنی نیست که می توانید آمبره و یا سامبره و یا انواع مختلف هایلایت هم به راحتی دربیارید. اگر می خواهید در خانه موهای خود را رنگ کنید ترجیحت رنگی را انتخاب کنید که یک و یا دو درجه از موهایتان روشن تر باشه و نه بیشتر!

 

۴_ موهایتان را به خوبی دسته بندی کنید.

در هنگام رنگ کردن مو، موهایتان را به خوبی دسته بندی کنید تا رنگ به همه ی موها برسه. اگر به درستی اینکارو نکنید با رنگ مویی مواجه خواهید شد که در قسمتی روشن و در قسمت دیگر تیره تره!

 

۵_ دستورالعمل روی محصول را حتما رعایت کنید.

هربار که رنگ مو از مارکی متفاوت را خریداری می کنید، حتما به دستورالعمل آن توجه کنید و پله پله مراحل را انجام دهید.

 

۶_ قانون آخر که بسیار مهمه

اینکه رنگ را بیش از اندازه روی موهایتان نذارید. این نکته فوق العاده اثرگذاره و حتما قبلش راهنمای داخل جعبه را بخونید تا بدونید رنگ مورد نظرتون تا چه مدت باید روی سرتون بمونه.

 

رنگ موی سال ۲۰۱۹ رنگ موی مرجانی است که در اینجا فیلم و عکس این نمونه رنگ مورو براتون گذاشتیم.

رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019 رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019 رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019 رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019 رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019 رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019 رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019 رنگ موی مناسب شما_نحوه پاک کردن رنگ مو_ 6 اشتباه رایج خانم ها در رنگ مو_ فیلم و عکس رنگ موی مرجانی، رنگ موی 2019

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *