کانتورینگ صورت | کانتور انواع صورت های (لاغر، کشیده، مربعی، گرد، بیضی) + آموزش با عکس

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده که با دیدن بازیگران و هنرپیشه های محبوب تان شگفت زده شده باشید. چرا که اغلب این افراد چهره هایی زیبا اما بدون آرایش دارند. داشتن چهره ای بی نقص، رویا نیست. امروزه با تکنیک های مختلف در زمینه ی آرایش و زیبایی، می توان به معجزه ی خدا ایمان آورد.

افرادی که شما همیشه به دلیل آراستگی و بی عیب و نقص بودن چهره هایشان تحسین می کنید، عموما از روش کانتور استفاده می کنند. کانتور به طور کلی یعنی تیره کردن قسمت هایی از صورت که می خواییم کوچکتر و جمع تر دیده شود. کانتور صورت شما را فرم می دهد و از شکلی به شکل دیگر تبدیل کند.

در تکنیک های آرایشی معمولا صورت بیضی شکل را کامل ترین فرم صورت می دانند؛ چرا که نیاز چندانی به کانتور ندارد. صورت بیضی شکل یک صورت پرفکت محسوب می شود. متخصصان زیبایی در تلاش هستند که با روش کانتور انواع مختلف صورت ها را به شکل بیضی نزدیک کنند.

برای اینکه از مزایای کانتورینگ بیشتر مطلع شوید، بهتر است ابتدا شکل صورت خودتان را تشخیص دهید. بعد از آن می توانید با مراحل کانتور کردن در فرم های مختلف صورت آشنا شوید.

صورت ها عموما به چند دسته ی مختلف تقسیم می شوند:

صورت کشیده:

در صورت های کشیده باید سعی کنید که قسمت های بالا و پایین را با تیره کردن جمع تر نشان دهید. در این حالت، صورت به فرم بیضی نزدیک تر خواهد شد.

صورت مربعی:

صورت های مربعی دارای زوایای بسیاری هستند. در این صورت باید زاویه های پایین چانه و پهنای پیشانی کانتور شوند که صورت قابلیت تبدیل شدن به حالت بیضی شکل را داشته باشد.

صورت گرد:

صورتی که به راحتی می توانیم آن را به دو بخش یکسان تقسیم کنیم را صورت گرد به حساب می آوریم. برای نزدیک کردن صورت گرد به حالت بیضی شکل باید صورت را از کناره ها کانتور کنیم.

صورت قلبی شکل:

صورت قلبی شکل، صورتی است که از بالا پهن تر است و هر چه به قسمت پایین تر و چانه نزدیک می شویم، باریک تر می شود. در این حالت ما باید پهنی قسمت های بالایی را با باریکی چانه هماهنگ کنیم و بخش هایی از پیشانی و کناره های صورت را با کانتور کردن کوچک تر کنیم.

روش کانتور کردن:

برای کانتور کردن باید از چند رنگ مختلف کرم پودر استفاده کنید. در ابتدا صورت تان را با کرم مرطوب کننده، آغشته کنید. سپس از کرم پودر مناسب رنگ پوست تان استفاده کنید. در مرحله ی بعدی برای زیر چشم، روی بینی، پیشانی و چانه از کرم پودری که دو الی سه درجه روشن تر از پوست تان است، استفاده کنید. این روش هایلایت کردن، در هنگام کانتور جلوه ی زیباتری به صورت شما خواهد بخشید و باعث طبیعی جلوه کردن رنگ صورت خواهد شد. سپس در مرحله ی آخر به تناسب شکل صورت تان، بخش هایی را که لازم است، با کرم پودری که سه درجه تیره تر از رنگ پوست تان است، کانتور کنید. سعی کنید کانتور کردن را حد الامکان تا قسمت گردن ادامه دهید تا تفاوت رنگ پوست در این بخش ها ایجاد نشود و کارتان طبیعی تر دیده شود.

سعی کنید با استفاده از یک اسفنج یا پد آرایشی، خطوط ایجاد شده را محو کنید. و رنگ های تیره و روشن را به خورد هم بدهید.
برای کامل شدن کارتان بهتر است از یک رژ گونه ی مناسب استفاده کنید تا گونه هایتان را برجسته تر کند. رنگ رژ گونه را به نحوی انتخاب کنید که جلب توجه نکرده و طبیعی دیده شود.

نکته ی مهم:

با کانتور می توان بخش هایی از صورت را کوچک یا پنهان کرد. مثل غبغب که اغلب خانم ها هنگام آرایش با آن مشکل دارند. با کانتور کردن می توان یک خطای دید ایجاد کرده و غبغب رو پنهان کرد.
کانتورینگ به آرایش ترمیمی معروف است. یعنی اگر کانتور کردن را به درستی انجام دهید، می توانید گونه هایی برجسته، صورتی جمع و باریک و حتی بینی صاف تری داشته باشید.
سعی کنید تا حد امکان، از روش کانتور برای مهمانی ها و عروسی های خاص و مهم استفاده کنید. چرا که اگر از این روش همیشه روی صورت تان استفاده کنید، جلوه و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *