قیمت اتوکلاو دندانپزشکی دسته دوم

وب سایتی به ادرس dentyshine.com وجود دارد که به فروش یونیت های دندانپزشکی مشغول است. همچنین قیمت اتوکلاو دندانپزشکی دست دوم در این وب سایت وجود دارد، اما این موارد یعنی چه؟ یونیت چیست و کاربردهای اتوکلاو چیست؟ در ادامه به این موارد می پردازیم
< h2>یونیت</h2/>

چگونه یونیت دندانپزشکی را انتخاب کنیم؟ طبقه بندی تجهیزات حرفه ای دندانپزشکی

اگر هنوز نمی دانید چگونه یونیت دندانپزشکی را برای مطب خود انتخاب کنید، باید با ویژگی های اصلی آنها آشنا شوید. آنها را می توان با توجه به پارامترهای مختلف طبقه بندی کرد.

بر اساس نوع درایو:

درایو برقی: آنها برای نصب جرمگیرهای پیزوالکتریک و موتورهای الکتریکی فراهم می کنند.

هوا: مناسب برای نصب هندپیس های توربین، لیزر، میکروموتور. ابزارها دارای سیستم خنک کننده هوا-آب (ترکیبی) هستند.

با توجه به نوع طراحی صندلی بیمار موارد زیر وجود دارد:

الکترومکانیکی: آنها با درجه بالایی از قابلیت اطمینان متمایز می شوند، هزینه بالاتری دارند.

هیدرولیک: آنها درجه پایین تری از قابلیت اطمینان دارند، اما در عین حال، کمی ارزان تر از الکترومکانیکی هستند.

 

با طراحی واحد دستیار:

ممکن است سیستم تزریق بزاق اجکتور داشته باشد. برای مصرف انرژی کمپرسور بالاتر طراحی شده است. آنها می توانند به یک سیستم مکش خلاء مجهز شوند که برای جمع آوری بزاق، خون، ذرات جامد مورد نیاز است. برای این سیستم باید یک جداکننده مکش تعبیه شود. مکانیسم مکش می تواند مکش موتوری داخلی (هزینه بالاتر) یا مکش پنوماتیک (هزینه کمتر) باشد. موتورهای اضافی برای مکش افزایش یافته می تواند اضافه شود.

توسط پدال های کنترل:

با دو پدال اصلی که امکان تنظیم موقعیت صندلی و همچنین کار با ابزارهای مختلف را فراهم می کند. با پدال های کمکی که کارهای روزمره پزشک را بسیار ساده می کند.

توسط بدنه سوپاپ:

با یک کاسه شیشه ای/سرامیکی معمولی. چنین تاسیساتی قیمت پایین تری دارند. با کاسه مخصوص مجهز به مکانیزم چرخشی. این گزینه راحت تر، بهداشتی و دستیار پسندتر است.

 

قیمت اتوکلاو دندانپزشکی دست دوم

اتوکلاو که گاهی اوقات استریلیزاسیون با بخار نامیده می شود، استفاده از بخار تحت فشار برای از بین بردن عوامل عفونی و دناتوره کردن پروتئین ها است. این نوع “گرمای مرطوب” قابل اعتمادترین روش برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی و ضدعفونی کردن زباله های خطرناک زیستی در نظر گرفته می شود. سایر روش های ضد عفونی – حرارت خشک، اشعه ماوراء بنفش یا یونیزان، و ضدعفونی مایع، گاز یا بخار – جایگزین مناسبی برای اتوکلاو یا سوزاندن قبل از دفع مواد خطرناک زیستی نیستند. اتوکلاوها آلودگی های شیمیایی را از بین نمی برند.

قیمت اتوکلاوهای دست دوم به این ویژگی های خاص آن، نحوه نگه داری صاحب قبلی و تاریخ تولید آن بستگی دارد که بنا به خوب بودن هر عامل، قیمت آن می تواند متغییر باشد.

رویه های عملیاتی

در صورت استفاده صحیح، اتوکلاوها ایمن و بسیار موثر هستند. اتوکلاوها از بخار اشباع شده تحت فشار تقریباً 15 پوند بر اینچ مربع برای دستیابی به دمای محفظه حداقل 250 درجه فارنهایت (121 درجه سانتیگراد) برای مدت زمان تعیین شده (معمولاً 30 تا 60 دقیقه) استفاده می کنند. علاوه بر دما و زمان مناسب، جلوگیری از گیر افتادن هوا برای دستیابی به عقیمی بسیار مهم است. موادی که قرار است استریل شوند باید با بخار و گرما در تماس باشند.

 

2 چرخه اصلی در اتوکلاو وجود دارد:

  • جاذبه یا “فرایند سریع”
  • مایع یا “فرایند آهسته”
  • جاذبه یا “فرایند سریع”

این چرخه محفظه را با بخار شارژ می کند و آن را در فشار و دمای تعیین شده برای مدت زمان مشخصی نگه می دارد. در پایان چرخه، یک دریچه باز می شود و محفظه به سرعت به فشار اتمسفر باز می گردد. زمان خشک شدن نیز ممکن است به چرخه اضافه شود.

 

مایع یا “فرایند آهسته”

این چرخه از جوشیدن مایعات استریل شده جلوگیری می کند. بخار در پایان چرخه به آرامی تخلیه می شود و اجازه می دهد مایعات (که فوق العاده گرم می شوند) خنک شوند.

حال بیایید به بررسی جزهای متفاوت صندلی یا یونیت دندانپزشکی بپردازیم. هر جزء از یک صندلی دندانپزشکی برای خدمت به یک هدف خاص طراحی شده است. بیایید به برخی از قطعات اصلی و کاربرد آنها نگاه کنیم:

چراغ‌های اپراتور

چراغ‌های اپراتور دندان‌پزشکی روشنایی بهینه مورد نیاز برای انجام راحت عمل‌های دندان‌پزشکی را فراهم می‌کنند. در فاصله 30 تا 50 اینچ از دهان بیمار نگهداری می شود. دارای کنترل هایی است که به دندانپزشکان اجازه می دهد شدت را بر اساس نیاز تنظیم کنند.

سرنگ هوا-آب

این دستگاه می تواند به طور متناوب هوای فشرده، آب یا ترکیبی از هر دو را در حین درمان بیماران پخش کند. همچنین برای تمیز کردن سطح دندان در طی یک عمل استفاده می شود.

نمایشگر اشعه ایکس

نمایشگر اشعه ایکس برای مشاهده رادیوگرافی در دندانپزشکی استفاده می شود. این تصاویر برای معاینه و تجزیه و تحلیل توسط دندانپزشکان استفاده می شود.

کاسه اسپیتون

این ظرفی است که بیماران در حین انجام عمل در آن تف می کنند. با یک لوله آب وصل شده است که محتویات را به سمت زهکشی فشار می دهد تا آنها را شسته و کاسه را تمیز نگه دارد.

موتور کنترل پا

این موتور برای انتقال نیرو به کار تجهیزات دندانپزشکی استفاده می شود و توسط یک پدال فعال می شود. این صندلی دندانپزشکی کنترل پا دارای همان کنترل های عملکردی است که در یک صندلی دستی وجود دارد.

نگهدارنده لیوان یکبار مصرف

لیوان ها/لیوان های یکبار مصرف روی ظروف نگهداری می شوند. بیماران از این فنجان ها برای آب خوردن و غرغره کردن در حین عمل دندانپزشکی استفاده می کنند. سپس آنها را در کاسه تف کردن بیرون می اندازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می کنیم به وب سایت dentyshine.com سری بزنید و از این محصولات دیدن نمایید
منبع :

https://dentyshine.com/product-category/%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C/

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *